Укупно приказа странице

Šibicarenje iliti Gde je moja polisa



Kako se igra ova igra i ko su igrači?

Jedna banka npr

Jedno osiguravajuće društvo npr.

I jedna žrtva, tražilac stambenog krednita u švajcarskim francima



O ovom ovde poslednjem igraču, žrtvi kojeg je banka već dobrano odrala sa kreditom u švajcarcima već se bavi sajt efektiva.rs gde pokušavaju da mu pomognu u borbi sa bankom, ne bi li mu vratili bar malo od odrane kože.

U igri Šibicarenje iliti Aj nađi polisu, banka prilkom sklapanja ugovora o stambenom kreditu najpre obaveže žrtvu da osigura nekretninu za koju uzima kredit. Onda ga pitaju " Oćete li sami da idete da tražite sebi osiguravajuću kuću ili da odma završavamo poso ovde u banci, evo mi radimo sa Viner Štetišama". Čovek slegne ramenima, gde da se manda da traži sebi pored svih ostalih papirina još i polisu, te potpiše ponudu.

Epilog je poznat, švajcarac posle par godina podivljao, banke se razgoropadile pa su ih građani pritiskom na Narodnu banku naterali da malo ustuknu .. 

A što se Štetiše tiče, oni žrtvi redovno šalju obaveštenje o dospelosti godišnje premije sa brojem tekućeg računa na koji valja izvršiti uplatu. Ali zato žrtvi ne šalju ni polisu ni prateća dokumenta ( uslove osiguranja). 

Posledice? 

 Pa ako dođe do izlivanja vode u stanu, vi najpre nećete ni znati da ste od toga osigurani jer čak niste dobili ni ponudu koju ste potpisali gde to piše, a kamo li ostala dokumenta.

Odaću vam tajnu, treći igrač sam ja i rešio sam da izađem iz igre, evo već treću godinu ne plaćam im ništa. Oni se naravno malo bune, šalju mi pisamca, zivkaju telefonom, kažu šteta da izgubite osiguravajuće pokriće ali gle čuda neće da raskinu " ugovor". Ja im kažem, aman ljudi pa ne plaćam vam tri godine, pa zar niste već raskinuli ugovor, ja vama ne plaćam a vi mene više ne osiguravate!?. Jok, kažu Vi ste osigurani samo dajte pare za ove tri godine... Al ja više neću da budem osiguran, kažem, a ne ne morate kažu oni...
Znači ja sam bio osiguran sve vreme i ako Vam nisam plaćao, opet pitam, tako je tako je, otpisuju mi oni mejlom, samo vi platite ove zaostatke i biće sve u redu ...

Sjajno, rekoh im te pomenuh da dok sam još redovono uplaćivao, dočekah dve havarije u kući, jednu od vlage pucanjem cevi podnog grejanja u kupatilu a drugu od izlivanja septičke jame.. A oni ? Muk, tišina...

Dosadi meni čekanje pa se obratih trećem čoveku u firmi, uvaženom članu Upravnog odbora, sa sledeće reči

Poštovani gospodine Jovanoviću,

Molim Vas da pomognete u razrešenju nastalog nesporazuma sa Vašom osiguravajućom kućom .. Naime želim da raskinem ugovor ....... Ugovor se odnosi na osiguranje kuće, a želim raskid obzirom da mi od potpisivanja ponude 2006 godine nije dostavljen NIKAKAV  papir, iz koga bih mogao sagledati svoja prava na naknadu štete ...Kažem nikakav osim obaveštenja o dospelosti rate za uplatu ... 

Kako kod Vaših podčinjenih službenika nisam naišao na razumevanje, molim za pomoć .. Ukoliko ste voljni da se uključite dostaviću Vam celokupnu prepisku iz koje možete sagledati situaciju .


S poštovanjem,
Gojko Rodić
a čovek mi lepo odgovori ovako

Poštovani gospodine Rodiću,

Ja bih Vas zamolio da mi dostavite svu raspoloživu dokumentaciju i prepisku koju ste vodili sa WSO.
Bez toga nisam u situaciji da Vam pomognem.
Iz raspoloživih podataka zaključujem da ste Vi podigli kredit kod EFG banke, i shodno zahtevima banke, na ime obezbeđenja kredita založili svoju imovinu – kuću.
Banka, ima interesa da obezbedi očuvanje pune vrednosti obezbeđenja plasiranog kredita  -  Vaše kuće, te ste shodno tome zaključiili i ugovor o osiguranju Vaše kuće.
Sva prava iz osiguranja Vaše kuće vi ste vinkulirali – preneli na banku.
Ako je u toku trajanja osiguranja nastupio štetni događaj, mogli ste se bez problema javiti u najbližu poslovnicu naše kompanije i ostvariti Vaša prava, naravno uz dobijanje saglasnosti banke na koju ste preneli prava iz osiguranja.
Banka neće prihvatiti da imovina koja je obezbeđenje njihovog plasmana – Vašeg kredita bude neosigurana. Ako želite da raskinete ugovor sa našom kućom u tome Vas niko neće sprećavati, ali je neophodno da pribavite saglasnost banke. Vaša polisa se i nalazi u banci sa svom pratećom dokumentcijom.
Ovo su načela, a detalje Vam mogu saopštiti prilikom dobijanja detaljnijih informacija.

Puno pozdrava


Predložim ja njemu onda da rešimo problem na obostrano zadovoljstvo pa kažem



Poštovani gospodine Jovanoviću, 

moram Vam najpre reći da ste me veoma prijatno iznenadili a potom pomalo i posramili time što ste mi na mejl odgovorili ... Ja naime nisam očekivao bilo kakav odgovor, očekivao sam ignorisanje, isto ono koje dobih na konkretna pitanja koja postavih Vašim potčinjenima ... Doduše da ne grešim dušu, oni verovatno nemaju kompetencije da mi na ta pitanja i predloge odgovaraju ... dostavljam Vam celokupnu prepisku sa g đom/đicom Mijatović i Zelenović

Skrušeno priznajem da sam Vam ne očekujući odgovor, mejl poslao iz "šege" kako bi Bosanci rekli, no sada videvši da ste ozbiljan čovek, ozbiljno Vam i kažem

Nije meni cilj da po svaku cenu raskidam ugovor 

Verujte mi, nisam ni ja dokon ni neozbiljan da bih iz " šege" sklapao i raskidao  ugovore, bilo da se radi o banci ili osiguranju imovine ili života ...

No da se vratimo na stvar, Vi kažete:
 Ako je u toku trajanja osiguranja nastupio štetni događaj, mogli ste se bez problema javiti u najbližu poslovnicu naše kompanije i ostvariti Vaša prava, naravno uz dobijanje saglasnosti banke na koju ste preneli prava iz osiguranja.

Štetni događaj je nastupio, i to ne jedan nego dva. Oba sam pomenuo u prepiskama sa Vašim službenicama, jedan je pucanje cevi ( gume ili plastike) podnog grejanja a drugi je vraćanje i podlvanje pod temelje fekalnih voda iz septičke jame . Oba  događaja nevidljiva, neutvrdivog datuma, pod zemljom a čije se posledice vide na zidovima posle izvesnog vremena, a da nije odmah jasno zašto zidovi vlaže .... Oba događaja sanirana bez velikih troškova .. Priključivanjem na novoizgrađenu kanalizacionu mrežu prestalo je podlivanje pod temelje, a zavrtanjem ventila podnog grejanja zaustavljeno je curenje iz sistema grejanja ... Zidovi su se osušili 

Ukupna šteta, tj troškovi, oko  25.000 dinara 

Tu računam uzaludno premazivanje zidova sredstvima protiv vlage dok uzrok nije otkriven i saniran, lupanje i menjanje dela pločica u hodniku ispod kojih se nalazio pozemni deo cevi centralnog grejanja (pa mi hodnik sada sliči delima Pita Mondrijana) i krečenje nakon što su havarije  otkrivene i sanirane.


mogli ste se bez problema javiti u najbližu poslovnicu naše kompanije i ostvariti Vaša prava

Da .. da bih ostvario svoja prava, valjalo bi da o njima budem obavešten, zar ne? Upravo tome služi ugovor (polisa, propratna dokumentacija, uslovi osiguranja imovine)...

Sa čime sam mogao otići u najbližu poslovnicu Vaše kompanije? Sa obaveštenjem o dospelosti premije? Kažete Vaša polisa se i nalazi u banci sa svom pratećom dokumentcijom. 
  
Ajde da u to ne sumnjam, verovatno ste ustanovili da je tako ..Ali i da jeste tako, zar ne nalazite logičnim i da istu dokumentaciju imam i ja kao osiguranik ?!  

Pa koga više interesuje  osiguranikova obaveza da u roku od tri dana prijavi štetu, osiguranika ili Banku? Zbilja ne razumem ...

Dalje bih vas upitao, jesam li ja još uvek osiguran, ako jesam mogu li uz Vašu pomoć naplatiti saniranje štetnih događaja u iznosu od oko 25.000 dinara, bez obraćanja Vašim poslovnicama gde bi me verovatno pitali kada je nastao štetni događaj i po odgovoru 2010 godine, dobio odgovor da sam zakasnio sa prijavom štete pošto sam to bio dužan učiniti tri dana od saznanja ...

Da ne dužim previše, još jednom bih Vam se najiskrenije zahvalio na iskaznoj volji da mi  pomognete ... 

Pomozite iskrenim odgovorom .. Možemo li rešiti problem tako što bi Vi najpre preko svojih procenitelja proverili moje navode o izlivanju vode iz kanalizacione cevi i pucanju cevi iz podnpog grejanja ( corpus delicti) je još uvek na svom mestu .... Meni je dovoljno da mi vi nakon toga kažete, u redu je isplatićemo vam saniranje štetng događaja ....

Bez dakle zamajavanja od strane vaših službenika i procenitelja iznetih ovde u obliku dnevnika . Ja se sa svoje strane obavezujem da ću na samo Vašu reč da je naknada pošteno procenjena i utemeljena i dokaziva te da će u najkraćem roku biti isplaćena, do 25.08.2013. uplatiti zaostale premije od oko 7.500 i ubuduće redovno servisirati svoje godišnje obaveze po polisi. 


Sve najbolje
Gojko Rodić


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nažalost otada mi se čovek više nije javljao a oni njegovi mi više ne traže pare za osiguranje kuće ....

A vi ostli "Švajcarci"? Tražite li svoju polisu ili je samo plaćate ne znajući da li postoji?

Ne propustite da se upoznate sa osnovnim tehnikama prevare prilikom sklapanja ugovora o životnom osiguranju .

5 коментара:

Monika Zawadzka је рекао...

Świetnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.

Dominika Starańska је рекао...

Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

Анониман је рекао...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

Анониман је рекао...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

Анониман је рекао...

Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.