Укупно приказа странице

Tražite posao u osiguranju?



Elem pošto već duže vreme ne mogu da nađem posao u struci krenuh da tražim malo šire i nabasam na ponude za posao Wiener i Grawe osiguravajućih kuća. Poslao sam svoj CV u obe firme i posle nekoliko dana pozovu me iz Grave-a. Odem ja na razgovor sav srećan što su me uopšte pozvali, kad na adresi koju si mi dali stoji samo jedna kuća bez ikakvih oznaka spolja. Sve dok nisam video logo firme na stolu unutra nisam znao da li ulazim na pravo mesto ili u nečiju privatnu kuću. 

Unutra pohabane stolice, poneka sa odvaljenim naslonom i uflekan pod. Navodim ove detalje jer se Grawe na svom sajtu hvali godišnjim obimom premija od 720 miliona evra, pa bi se moglo očekivati da imaju bar za nove stolice. Drugo, znao sam da se prodaja osigurana obavlja šetanjem od vrata do vrata i verglanjem prezentacija koje imaju za cilj da "disejbluju" racionalni deo mozga i nateraju ljude u donošenje odluka baziranih na emocijama (kako bi inače ljudi recimo kupovali usisivače koji koštaju kao dobar polovan auto), ali očekivao sam da ovakve ugledne kuće bar deo posla s klijentima obavljaju u kancelarijama. Ponekad sam jako naivan.


U međuvremenu sam dobio poziv od Wiener-a. Kod njih situacija još smešnija. Po podu razbacane flaše od sokova i piva, a kafu kuvaju na plinskom rešou (nisam mogao da vidim da li im je prikjlučena struja). Naravno, obećavaju nebo i zemlju. Još mi kažu da njihovi radnici dobijaju bonuse ako dovedu nove radnike, što meni jako smrdi na piramidalnu šemu. Drugo, osnovna plata je 21000, ali uslov da bi ona bila isplaćena je 4 prodate polise, sa dve prodate polise se dobija pola plate, itd.

Dakle, dve velike i "ugledne" osiguravajuće kuće osnovane pre oko 200 godina imaju kancelarije kojih bi se postideli i sakupljači sekundarnih sirovina. Celokupno poslovanje se obavlja sweet talking-om, tj. mazanjem očiju. Za one neupućene - celokupan marketing od 30-tih godina pa naovamo se oslanja na to da se stimuliše emotivni deo mozga na uštrb racionalnog, tj. ne reklamira se realna korisna vrednost proizvoda/usluge, već se potenciraju emocije. Cilj agenta prodaje osiguranja je da potencijalnom kupcu ne dozvoli da razmišlja svojom glavom, nego da kod njega stvori sliku sigurnosti, blagostanja, dobiti...

Sada treba da završim obuku u Wiener-u, pa ću onda pisati dalje. 

Sa ovakvim stavom ovaj tražilac posla teško će napraviti karijeru u osiguranju (prim. autor)




2 коментара:

Анониман је рекао...

Bravo tzare! Hvala ti ogromno na ovom postu i hteo bih da vidim nastavak price

Unknown је рекао...

I?? Sta dalje?? Ok. U kom gradu je ta straćara od kancelarije? Na kojoj tačno adresi da svi znamo?
Šta si sve poučno čuo na obuci?