Elem pošto već duže
vreme ne mogu da nađem posao u struci krenuh da tražim malo šire i nabasam na
ponude za posao Wiener i Grawe osiguravajućih kuća. Poslao sam svoj CV u obe
firme i posle nekoliko dana pozovu me iz Grave-a. Odem ja na razgovor sav srećan
što su me uopšte pozvali, kad na adresi koju si mi dali stoji samo jedna kuća
bez ikakvih oznaka spolja. Sve dok nisam video logo firme na stolu unutra nisam
znao da li ulazim na pravo mesto ili u nečiju privatnu kuću.
Unutra pohabane
stolice, poneka sa odvaljenim naslonom i uflekan pod. Navodim ove detalje jer
se Grawe na svom sajtu hvali godišnjim obimom premija od 720 miliona evra, pa
bi se moglo očekivati da imaju bar za nove stolice. Drugo, znao sam da se
prodaja osigurana obavlja šetanjem od vrata do vrata i verglanjem prezentacija
koje imaju za cilj da "disejbluju" racionalni deo mozga i nateraju
ljude u donošenje odluka baziranih na emocijama (kako bi inače ljudi recimo
kupovali usisivače koji koštaju kao dobar polovan auto), ali očekivao sam da
ovakve ugledne kuće bar deo posla s klijentima obavljaju u kancelarijama.
Ponekad sam jako naivan.
U međuvremenu sam dobio poziv od Wiener-a. Kod
njih situacija još smešnija. Po podu razbacane flaše od sokova i piva, a kafu
kuvaju na plinskom rešou (nisam mogao da vidim da li im je prikjlučena struja).
Naravno, obećavaju nebo i zemlju. Još mi kažu da njihovi radnici dobijaju
bonuse ako dovedu nove radnike, što meni jako smrdi na piramidalnu šemu. Drugo,
osnovna plata je 21000, ali uslov da bi ona bila isplaćena je 4 prodate polise,
sa dve prodate polise se dobija pola plate, itd.
Dakle, dve velike i "ugledne"
osiguravajuće kuće osnovane pre oko 200 godina imaju kancelarije kojih bi se
postideli i sakupljači sekundarnih sirovina. Celokupno poslovanje se obavlja
sweet talking-om, tj. mazanjem očiju. Za one neupućene - celokupan marketing od
30-tih godina pa naovamo se oslanja na to da se stimuliše emotivni deo mozga na
uštrb racionalnog, tj. ne reklamira se realna korisna vrednost
proizvoda/usluge, već se potenciraju emocije. Cilj agenta prodaje osiguranja je
da potencijalnom kupcu ne dozvoli da razmišlja svojom glavom, nego da kod njega
stvori sliku sigurnosti, blagostanja, dobiti...
Sada treba da završim obuku u Wiener-u, pa ću
onda pisati dalje.
Sa ovakvim stavom ovaj tražilac posla teško će napraviti karijeru u osiguranju (prim. autor)
Ne propustite da proučite tehnike prevare koje primenjuju dobro obučeni agenti osiguranja.
2 коментара:
Bravo tzare! Hvala ti ogromno na ovom postu i hteo bih da vidim nastavak price
I?? Sta dalje?? Ok. U kom gradu je ta straćara od kancelarije? Na kojoj tačno adresi da svi znamo?
Šta si sve poučno čuo na obuci?
Постави коментар